Kursy grupowe- czy warto zapisać się na kurs maturalny w grupie

Jeżeli zastanawiasz się czy wybrać zajęcia indywidualne czy grupowe i która forma zajęć będzie dla Ciebie lepsza, to zapraszam do lektury poniższego bloga. Postaram się przedstawić jakie korzyści , jak i również minusy, wiążą się z udziałem w zajęciach grupowych.

W pierwszej kolejności należy odpowiedzieć na pytanie Dla kogo? są przeznaczone zajęcia grupowe.

W mojej opinii zajęcia grupowe najbardzej efektywne są dla osób przeciętnych. Dla osób, które dość dobrze radzą sobie z przedmiotem, ale popełniają błędy i nie do końca wiedzą, jaka jest przyczyna źle wykonanego zadania. Kurs grupowy przede wszytskim pomoże takim osobom uzupełnić braki w danym zakresie tematycznym, tak aby bez większych problemów poradziły sobie podczas egzaminu w maju bądź sierpniu.

 

Zdecydowanie udział w zajęciach grupowych odradzam uczniom, którzy nie radzą sobie z danym przedmiotem, mają duże braki lub długą przerwę w nauce. Udział w takich zajęciach, również nie będzie miarodajny dla osób zdolnych, którym zależy na przećwiczeniu pojedyńczych typów zadań lub skupieniu się na trudniejszych zagadnieniach.

Efektywne zajęcia grupowe są wtedy, gdy grupa jest na mniej więcej takim samym poziomie. Uczniowie słabsi musieliby " gonić" , przez co tempo pracy całej grupy byłoby spowolnione. Z drugiej strony uczniowie zdolni zapewne nudziliby się w trakcie takich zajęć. Omawiane treści byłyby dla nich zbyt proste i oczywiste, przez co nie mieliby możliwości rozwijania swoich kompetencji w danym temacie. Dlaczego? Powód jest prosty, prowadzący zajęcia zazwyczaj musi wypośrodkować trudność zadań. Jesli grupa jest na średnim poziomie, na pewno nauczyciel nie będzie próbował tłumaczyć zadań " z wyższej półki". Nawet po przerobieniu takich zadań, poświęceniu znacznej ilości czasu na wytłumaczeniu takich zagadnień, istnieje duże prawdopodobieństwo, że większość grupy nie będzie w stanie ponownie i przede wszystkim samodzielnie rozwiazać takiego zadania. Doświadzczony nauczyciel, aby zajęcia były efektywne, będzie dobierał realizowane zagadnienia w taki sposób, aby kurs był jak nabardziej efektywny . W związku z tym nie będzie miał możliwości realizowania i omawiania zagadnień trudnych, które przewidziane są dla uczniów mierzących w bardzo wysokie wyniki uzyskane na maturze.

Cena niewątlpiwie ma znaczenie przy wyborze korepetycji. Jednak należy pamietać, że najtaniej nie zawsze oznacza najlepiej.  Przewagą zajęć grupowych jest fakt, że są one zdecydowanie tańsze niż zajęcia indywidualne. Często koszt zajęć w małych grupkach ( 3-5 osobowych) w przeliczeniu na godzinę jest porównywalny lub niejederdnokrotnie nawet tańszy niż zajęcia u studentów. Warto też zwrócić uwagę na to, że zajęcia grupowe raczej nie będą prowadzone przez osobę, która nie posiada doświadzczenia, a uczniów traktuje jak króliki doświadczalne. Zazwyzaj zajęcia grupowe prowadzone są przez  korepetytorów z conajmniej kilkuletnim doświadczeniem, takich, którzy działają zgodnie z ustalonym harmonogramem i planem zajęć. Jest to niezmiernie istotnie aby osoba, która prowadzi zajęcia grupowe przedstawiła wam sprecyzowany plan działania , przygotowywała zadania typowe pod formę egzaminacyjną i przede wszystkim zgodne z obowiązującą podstawą programową.

Jedną z najwięszkych obaw zapisania się na kursy grupowych jest obawa: nie poradzę sobie, Jestem za głupi, Będą mnie oceniać, śmiać się, że błędnie rozwiązuję zadania czy źle odpowiadam na pytania. Należy jednak pamiętać, że każdy uczestnik kursu przychodzi z innym zasobem wiedzy. W jednych zagadnieniach będzie radził sobie świetnie, z innymi gorzej. Prowadzący nie będzie wytykał Twoich braków i niedociągnięć. Jego zadaniem jest wskazanie błędów oraz przedstawienie sposobu w jaki należy dojść do prawidłowego rozwiązania. Pamiętaj, że poznanie rówieśników, którzy borykają się z podobnymi do Twoich problemami ( w innym wypadku nie potrzebowaliby pomocy w nauce) oraz ich wsparcie w drodze do uzyskania wymażonego celu, jest dodatkowym atutem lekcji grupowych.  Dodatkowo w trakcie zajęć zawsze wprowadzam interackję pomiędzy kursantami. Moi uczniowie wymyślają sobie na wzajem zadania, sprawdzają je  i wspólnie omawiamy błędy.Wspólnie też rozwiązujemy zadania i zwracamy uawagę na najczęsciej powielane błędy.

 

Obawę uczniów może stanowić fakt, że zajęcia przepadają przy nieobecności. Owszem jest to pewien minus zajęc grupowych. Jako korepetytorka, która od wielu lat prowadzi kursy przygotowujace do matury, zawsze uspokajam obawy przyszłych kursantów. Nawet przy nieobecności uczeń, który uczestniczy otzymuje materiały, które realizowała grupa w trakcie zajęć. Zawsze otrzymuje informację, które zadania zostały przerobione, a które należy wykonać na następne spotkanie. Ponadto daję  możliwość ( w miarę dostępności miejsc) odrobienia takich zajęć z inną grupą maturalną. Każdy kursant otrzymuje również wsparcie poza zajęciami. Jeśli uczeń ma problemy z jakimiś zadaniami, nie jest pewny czy jego tok rozumowaia jest prawidłowy, zawsze może zgosić się z prośbą o pomoc  telefonicznie, SMSowo lub za pośrednictwem mediów społecznościowych ( Facebook, Messenger). Takie wsparcie niejednokrotnie pozwala rozwiać wątpliwości, z którymi uczeń nie musi czekać do następnego spotkania. Taka pomoc( przynajmniej dla moich podopiecznych) jest całkowicie bezpłatna.

Ponadto każdej grupie maturalnej,z którą wspłópracuję zakładam osobną grupę na messengerze. Dzięki temu uczniowie mogą wymieniać się między sobą spostrzeżeniami lub rozwiązywać wspólpnie zadnia, również poza zajęciami. Jeśli natomiast przerwa w uczestnictwie w kursie jest dłuższa, w związku z chorobą lub wyjazdem, zawsze można poprosić swojego korepetytora o zorganizowaie zajęć indywidualnych, które mają na celu " dogonienie" grupy. Jeśli obawiasz się, że takie zajęcia są zdecydowanie droższe niż grupowe, to nawet jeśli musisz dodatkowo zapłacić za pojedyńcze zajęcia indywidualne, to w przeliczeniu na cały rok szkolny kwota ta nieznacznie podniesie koszty całego szkolenia.

W jakim przypadku odradzałabym zapisanie się na zajęcia grupowe? Dla mnie czynnikiem dyskwalifikującym byłaby ilość osób w grupie.
Jeśli mielibyście brać udział w zajęciach przy dużej liczbie uczestników, uwierzcie mi, nie wyniesiecie z takich zajęć zbyt dużo wiedzy. Osobiście najbardziej lubię pracować z małymi grupkami, liczącymi maksymalnie 5 osób. Jako prowadząca  mogę skupić swoją atencję na każdym z kursantów z osobna, sprawdzać na bieżąco sposób rozwiązywania zadania i " wyłapać" błędy. Przy większej ilości osób nauczyciel nie będzie miał czasu na podejście do kazdego ucznia i sprawdzenie rozwiązania czy wyjaśnienie błędów, ponieważ zdecydowanie spowalniałoby to tempo pracy. W efekcie grupa rozwiązywałaby znacznie mniej zadań niż mogłaby w trakcie jednych zajęć. W kameralnej grupie korepetytor ma również możliwośc stworzenia odpowienich warunków do skupienia w trakcie pracy. Na pewno nie raz Wasi rówieśnicy przeszkadzali nauczycielowi w prowadzeniu lekcji, przez co nie mogliście zrozumieć omawianych zagadnień.

Prowadzacy kurs powinien zwracać uwagę na ten, bardzo ważny aspekt.  Powinien również zadbać o komfortowe warunki do nauki, takie jak:

- ergonomiczne krzesło, które zapewnia optymalne podparcie dla kręgosłupa

- biurko lub stół z odpowiedniej wysokości i wielkości blatem

- odpowiednie nasłonecznienie pomieszczenia lub wybranie właściwego oświetlenia.

W sali, w której przeprowadzam szkolenia doatkowo zadbałam o jasne kolory ścian oraz dużą ilość zieleni. Salka wyposażona jest również w tablicę, na której zapisywanie są rozwiązania zadań.

Jeśli zastanawiasz się nad wyborem między zajęciami indywidualnymi i grupowymi, najlepiej spisz pytania, które Cię nurtują i skontaktuj się z wybranym korepetytorem, który organizuje takie szkolenia. Na pewno udzieli Ci wyczerpującej odpowiedzi i doradzi Ci, która opcja zajęć będzie dla Ciebie najkorzystniejsza.

Ranking:5 z 5

Według opinii 1 użytkowników

Autor: Anna J.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść blogów, są one osobistą opinią autora

Szukasz korepetytora?

Wybieraj najlepszych korepetytorów w serwisie BUKI!

INNE ARTYKUŁY NAUCZYCIELA

Zarejestruj się jako korepetytor na BUKI!

Bezpłatna rejestracja w 10 minut

Zajęcia indywidualne lub przez Skype

Płatność bezpośrednio od ucznia

Przeczytaj także sekcję «Blogi korepetytorów»:

Egzamin ósmoklasisty z matematyki – kluczowe umiejętności, które warto znać

Egzamin ósmoklasisty z matematyki sprawdza kluczowe umiejętności: kalkulacyjne, logiczne myślenie, wnioskowanie i uważność.

Autor: Artur P.

Pierwsza Zasada Dynamiki Newtona

Pierwsza Zasada Dynamiki Newtona to podstawowa zasada fizyki. Uczniowie na początku szkoły średniej na pewno będą mieli z nią styczność a dobre jej zrozumienie na pewno zapewni im dobre oceny na start

Autor: Piotr M.

Ułamki zwykłe

Ułamki to jedna z najważniejszych rzeczy w świecie matematyki dlatego tak ważne jest dokładne zrozumienie tematu co w znaczący sposób może pozytywnie wpłynąć na wynik z testu 8-klasisty

Autor: Piotr M.

5 skutecznych metod na szybkie powiększanie słownictwa cz. 2

Chcesz mówić płynnie? ️Kontynuujemy serię o powiększaniu słownictwa!

Autor: Maks O.

Jak przygotować się do egzaminu IELTS?

Pierwszym krokiem w przygotowaniach do IELTS jest dokładne zrozumienie formatu egzaminu, o którym wspomnieliśmy wyżej.

Autor: Anna K.

Jak sztuka wpływa na naukę matematyki? 🎨 + 📐 = ❤️

Przełam stereotypy!

Autor: Kacper K.

Inne wiadomości:

;