Decyzja o podjęciu działań w kierunku poszukiwań korepetycji dla dziecka nie jest prosta. Należy najpierw rozważyć, czy to rzeczywiście odpowiedni moment na takie posunięcia. Czy dziecko we wczesnej podstawówce jest już na to gotowe i jaki moment jest najbardziej odpowiedni w późniejszych poziomach edukacji. Ważny jest też cel, jaki chcemy osiągnąć. Może to być nadrobienie materiału, chęć rozwijania zdolności i umiejętności dziecka lub moda, "bo inni mają korepetycje". Dwa pierwsze powody są jak najbardziej uzasadnione. Trzeba wówczas pamiętać, iż dziecko musi być świadome tego, że samo "posiadanie korepetycji" nie rozwiąże problemu. Musi tu zaistnieć pełna współpraca uczeń -korepetytor. Ważna jest też atmosfera, po to, aby dziecko nie bało się pytać i miało poczucie wsparcia ze strony korepetytora. W związku z tym, już po pierwszych zajęciach należałoby porozmawiać z dzieckiem, czy dany korepetytor mu odpowiada w sensie przekazywanych treści. Istotnym elementem jest tu też określenie miejsca, w którym korepetycje mają się odbyć. Dla dzieci we wczesnej podstawówce lepiej, aby te zajęcia odbywały się w miejscu zamieszkania ucznia, natomiast począwszy od klasy 6 szkoły podstawowej, zajęcia u korepetytora wpływają na poczucie obowiązku i sprawiają, że dzieci czują się odpowiedzialne i samodzielne, co też wpływa na ich zaangażowanie w zajęcia. Taka cotygodniowa "wycieczka" do korepetytora uczy też systematyczności, która jest istotnym elementem w osiąganiu sukcesów edukacyjnych. Podsumowując, każdy przypadek należy traktować indywidualnie. Ważne jest, aby wziąć pod uwagę mentalność dziecka i odpowiednio ocenić jego dojrzałość szkolną. Kto, jak nie rodzic jest tu ekspertem. Nikt nie zna dziecka lepiej i nikt lepiej nie potrafi rozpoznać momentu, w którym można dziecku pozwolić na samodzielność oraz naukę systematyczności i odpowiedzialności. Życzę podejmowania właściwych decyzji i wielu sukcesów edukacyjnych.