Renata O.
Jestem nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej, pedagogiem, terapeutą pedagogicznym, licencjonowanym Trenerem Edukreatywności i Trenerem Edusensoryki.
Jestem nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej, pedagogiem, terapeutą pedagogicznym, licencjonowanym Trenerem Edukreatywności i Trenerem Edusensoryki.
Informacje o doświadczeniu:
Pomagając dziecku zrozumieć pojęcia matematyczne organizuję wiele sytuacji, w których dziecko manipuluje przedmiotami, przesuwa, odsuwa, przelicza, grupuje, porównuje liczebność, porównuje kształty, a co za tym idzie - myśli. Wyznaję zasadę, że im więcej działań na konkretach tym większa szansa na zrozumienie przyswajanego pojęcia. Droga do zrozumienia pojęć matematycznych prowadzi bowiem od czynności na konkretach do abstrakcji od czynnościowej.
Informacje o doświadczeniu:
Jeśli Twoje dziecko ma problemy z nauką czytania z chęcią pomogę i pokażę jak poprzez zabawę można nauczyć się czytać i czerpać z tej umiejętności radość. Jeśli ma kłopoty z pisaniem lub poprawnością zapisu wyrazów i zdań również pomogę. Dużą wagę przykładam do ćwiczeń grafomotorycznych, przygotowujących rękę do pisania. Jako terapeuta pedagogiczny prowadzę zajęcia dla dzieci z dysleksją, dysortografią, dysgrafią i dyskalkulią stosując różne metody dostosowane do indywidualnych potrzeb i możli
Jako aktywny nauczyciel stale poszukuję szkoleń, literatury, które pomagają mi w poszukiwaniu ciekawych i skutecznych metod pracy z uczniami. W realizowaniu czynności matematycznych czy przyrodniczych stosuję gry edukacyjne, które pozwalają uczniom na manipulowanie przedmiotami i dochodzenie do rozwiązania bez narzucania im wartości symbolicznych. Naukę czytania opieram o metodę analityczno - syntetyczną z elementami czytania globalnego i czytania sylabami. Stosuję szeroki wachlarz ćwiczeń przygotowujących rękę, ćwiczeń koordynacji wzrokowo - słuchowej oraz ćwiczeń grafomotorycznych, które pozwalają na sprawne opanowanie umiejętności pisania. Jestem autorem innowacji „Kolorowe ślady ortografii”, która jest moją odpowiedzią na potrzeby wzmacniania ucznia i pozbywania się lęków i negatywnych nastawień dot. prawidłowego pisania wyrazów z trudnościami ortograficznymi, a także pokazania sposobów łatwego zapamiętywania i kojarzenia pisowni wyrazów. Jest też wyjściem naprzeciw wymaganiom edukacyjnym zawartych w podstawie programowej dla I etapu edukacyjnego.
W tym miejscu wskazane są wolne godziny korepetytora na zajęcia z nowymi uczniami. Wolne terminy mogą się zmieniać w czasie rzeczywistym. Dlatego zalecamy ustalenie dokładnych terminów z korepetytorem