Anna R.
Uczę chemii w szkole podstawowej, ukończyłam studia magisterskie na kierunku chemia. Od kilku lat udzielam korepetycji z chemii oraz matematyki (poziom podstawowy).
Uczę chemii w szkole podstawowej, ukończyłam studia magisterskie na kierunku chemia. Od kilku lat udzielam korepetycji z chemii oraz matematyki (poziom podstawowy).
Informacje o doświadczeniu:
Stosuję metodę wykładu, podczas której tłumaczę teoretyczne zagadnienia i przedstawiam przykłady zastosowań. Wykorzystuję metodę problemową, polegającą na rozwiązywaniu konkretnych zadań, co pozwala uczniom na praktyczne przyswajanie wiedzy. Metoda wizualizacji pomaga w zrozumieniu trudniejszych pojęć. Dodatkowo stosuję metodę aktywizującą, zachęcając uczniów do samodzielnego rozwiązywania problemów oraz wspólnej dyskusji, co rozwija umiejętności myślenia matematycznego.
Informacje o doświadczeniu:
Ważnym elementem jest metoda problemowa, polegająca na rozwiązywaniu konkretnych zadań, co pozwala uczniom na praktyczne zastosowanie teorii. Często wykorzystywana jest również metoda eksperymentalna, podczas której uczniowie obserwują reakcje chemiczne i uczą się przez doświadczenie. Metoda wizualizacji pomaga w zrozumieniu trudnych zagadnień. Wreszcie, kluczową metodą jest dostosowanie nauczania do indywidualnych potrzeb ucznia, co umożliwia skuteczniejsze przyswajanie materiału.
Korepetytor prowadzi zajęcia jako profesjonalny dostawca usług edukacyjnych, dlatego też do świadczonych przez niego usług edukacyjnych mają zastosowanie przepisy z zakresu ochrony praw konsumentów.
Moje metody nauczania opierają się na zróżnicowanych podejściach, które dostosowuję do indywidualnych potrzeb ucznia. Zaczynam od metody wykładu, w której szczegółowo tłumaczę trudne zagadnienia teoretyczne, ilustrując je licznymi przykładami. Stosuję także metodę problemową, gdzie uczniowie rozwiązywać będą konkretne zadania, co pozwala im na lepsze przyswojenie materiału poprzez praktyczne zastosowanie wiedzy. Metoda wizualizacji jest równie ważna – rysuję diagramy, wykresy i używam modeli, co pomaga w zrozumieniu abstrakcyjnych pojęć, zwłaszcza w matematyce czy chemii. Wprowadzenie eksperymentów i gier edukacyjnych umożliwia uczniom naukę poprzez doświadczenie, co sprawia, że przedmioty stają się bardziej interesujące i angażujące. Stosuję również indywidualne podejście, dostosowując tempo nauki do poziomu ucznia, co pozwala na skuteczną eliminację trudności. Dzięki tym metodom uczniowie mogą spodziewać się nie tylko poprawy wyników w szkole, ale także wzrostu pewności siebie i umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemów.
W tym miejscu wskazane są wolne godziny korepetytora na zajęcia z nowymi uczniami. Wolne terminy mogą się zmieniać w czasie rzeczywistym. Dlatego zalecamy ustalenie dokładnych terminów z korepetytorem