Joanna P.
Studiuję biologię ewolucyjną z pasji do wymarłych zwierząt, czyli zajmuje się naukami biologicznymi i geologicznymi. Tłumaczę trudne rzeczy prosto, z humorem i cierpliwością. Jestem osobą neuroatypową, więc wiem, jak uczyć osoby, które nie ogarniają podręcznika i typowej polskiej szkoły. Nauka może być logiczna, przyjemna i nawet ekscytująca.
Studiuję biologię ewolucyjną z pasji do wymarłych zwierząt, czyli zajmuje się naukami biologicznymi i geologicznymi. Tłumaczę trudne rzeczy prosto, z humorem i cierpliwością. Jestem osobą neuroatypową, więc wiem, jak uczyć osoby, które nie ogarniają podręcznika i typowej polskiej szkoły. Nauka może być logiczna, przyjemna i nawet ekscytująca.
Informacje o doświadczeniu:
Tłumaczę biologię „po ludzku” bez suchego wkuwania lub 3xZ, kładę nacisk na zrozumienie procesów i powiązań między biologią a różnymi naukami.
Techniki w jakich lubię uczyć to skojarzenia, mapy myśli i przykłady z życia (oraz wiele innych).
Przygotowuję do sprawdzianów, kartkówek, egzaminów, rozbijam materiał na małe kroki i pomagam w powtórkach.
Pracuję z uczniami w różnym wieku, również z trudnościami w koncentracji i neuroatypowymi – wiem, jak ważna jest cierpliwość i luźna atmosfera.
Informacje o doświadczeniu:
Tłumaczę geografię „po ludzku” bez suchego wkuwania lub 3xZ, kładę nacisk na zrozumienie procesów i powiązań między geografią a różnymi naukami.
Techniki w jakich lubię uczyć to skojarzenia, mapy myśli i przykłady z życia (oraz wiele innych).
Przygotowuję do sprawdzianów, kartkówek, egzaminów, rozbijam materiał na małe kroki i pomagam w powtórkach.
Pracuję z uczniami w różnym wieku, również z trudnościami w koncentracji i neuroatypowymi – wiem, jak ważna jest cierpliwość i luźna atmosfera.
Informacje o doświadczeniu:
Tłumaczę trudne tematy prostym językiem – systematyka, anatomia czy ekologia zwierząt.
Skupiam się na połączeniach między grupami i ewolucją cech a także pomagam uporządkować wiedzę i zapamiętać schematy (albo tworzyć powiązania nieliniowe).
Pracuję z notatkami, schematami i ilustracjami – dla wzrokowców, pasjonatów i tych, którzy „nie ogarniają rozdziału”.
Pomagam studentom i maturzystom, a także tym, którzy uczą się w trybie "na ostatnią chwilę".
Informacje o doświadczeniu:
Tłumaczę zagadnienia z ekologii z naciskiem na zależności międzygatunkowe oraz mechanizmy działania ekosystemów.
Uczę, jak rozumieć i analizować zależności troficzne oraz strategie przystosowawcze organizmów.
Pomagam w przygotowaniu do egzaminów i kolokwiów – rozbijam skomplikowane tematy na mniejsze bloki.
Zajęcia prowadzę z myślą o osobach, które potrzebują spokojnego tempa, jasnych wyjaśnień i wielu praktycznych przykładów z życia.
Informacje o doświadczeniu:
Stawiam na zrozumienie otaczającego świata czyli jak łączyć wiedzę z biologii, geografii, fizyki i chemii w jedną całość.
Uczę przez skojarzenia, doświadczenia myślowe i obserwacje z życia codziennego, nie tylko z podręcznika.
Przygotowuję do sprawdzianów i kartkówek, ale też stawiam na ciekawość i umiejętność logicznego myślenia.
Dostosowuję tempo nauki do ucznia, wspieram także tych, którzy mają trudność z koncentracją lub szybkim zapamiętywaniem.
Ten korepetytor nie prowadzi zajęć jako profesjonalny dostawca usług edukacyjnych, dlatego też do świadczonych przez niego usług edukacyjnych nie mają zastosowania przepisy z zakresu ochrony praw konsumentów.
Jestem studentką biologii ewolucyjnej, specjalizuję się w paleobiologii – zawodowo zajmuję się wymarłymi gadami morskimi, a prywatnie uwielbiam tłumaczyć biologię i geologię/geografię tak, by wreszcie miały sens. Pracuję z uczniami i studentami na różnych poziomach – od klas podstawowych po osoby studiujące kierunki przyrodnicze. Prowadziłam zajęcia z osobami z ADHD, spektrum autyzmu i silnym lękiem przed nauką wiem, że każdemu trzeba dać inną przestrzeń i podejście.
W byciu korepetytorem stawiam na jasne tłumaczenie, cierpliwość i łączenie wiedzy z realnym światem. Tworzę notatki, schematy, quizy, prowadzę rozmowy problemowe i uczę technik, które sama stosuję na studiach. Uczniowie z moją pomocą zdają matury, nadrabiają zaległości, zaczynają ogarniać rzeczy, które wcześniej nie wchodziły mimo wielu prób.
Oceny? Jasne, będą ale najpierw nauczę jak naprawdę rozumieć. A reszta przyjdzie sama.
W tym miejscu wskazane są wolne godziny korepetytora na zajęcia z nowymi uczniami. Wolne terminy mogą się zmieniać w czasie rzeczywistym. Dlatego zalecamy ustalenie dokładnych terminów z korepetytorem