Róża J.
Jestem spokojną i życzliwą korepetytorką języka polskiego z doświadczeniem w pracy z uczniami szkół podstawowych i liceum. Znam wszystkie lektury od kl. 1 SP do 4 LO. Stawiam na indywidualne podejście, cierpliwość i wspierającą atmosferę. Pomagam w nauce, lekturach i przygotowaniach do egzaminów.
Jestem spokojną i życzliwą korepetytorką języka polskiego z doświadczeniem w pracy z uczniami szkół podstawowych i liceum. Znam wszystkie lektury od kl. 1 SP do 4 LO. Stawiam na indywidualne podejście, cierpliwość i wspierającą atmosferę. Pomagam w nauce, lekturach i przygotowaniach do egzaminów.
Informacje o doświadczeniu:
Indywidualne podejście do ucznia
Bielsko-Biała
Ten korepetytor nie prowadzi zajęć jako profesjonalny dostawca usług edukacyjnych, dlatego też do świadczonych przez niego usług edukacyjnych nie mają zastosowania przepisy z zakresu ochrony praw konsumentów.
Metody wychowawcze stosowane na korepetycjach z języka polskiego
1. Indywidualne podejście do ucznia
Każde dziecko jest inne – ma swoje tempo nauki, zainteresowania, potrzeby i trudności. Dlatego ważne jest dostosowanie metod nauczania do konkretnej osoby. Taka postawa wspiera budowanie poczucia własnej wartości i bezpieczeństwa, co ma ogromne znaczenie wychowawcze.
2. Wzmacnianie pozytywne (pozytywne wzmocnienia)
Zamiast kar – pochwały i docenienie starań ucznia. Nawet małe postępy są zauważane i nagradzane dobrym słowem, co motywuje do dalszej pracy i buduje zdrową pewność siebie.
3. Rozwijanie odpowiedzialności i samodzielności
Uczeń jest zachęcany do samodzielnego myślenia, formułowania opinii (np. podczas omawiania lektur) oraz samodzielnego redagowania wypowiedzi pisemnych. Stopniowo uczy się podejmowania decyzji i brania odpowiedzialności za swoją naukę.
4. Budowanie relacji opartych na szacunku i zaufaniu
Korepetytor jest nie tylko nauczycielem, ale też mentorem. Ważna jest otwartość na emocje i problemy ucznia oraz spokojna, życzliwa atmosfera sprzyjająca szczerej komunikacji.
5. Praca przez dialog i dyskusję
W języku polskim ważne są rozmowy o tekstach, wartościach, uczuciach, decyzjach bohaterów literackich. Takie rozmowy uczą myślenia krytycznego, argumentowania, słuchania innych – czyli umiejętności wychowawczo bardzo cennych.
6. Modelowanie postaw poprzez przykład
Korepetytor sam swoją postawą pokazuje wartości takie jak cierpliwość, szacunek do drugiego człowieka, kultura języka i pracy. Uczeń uczy się przez obserwację.
7. Ustalanie jasnych zasad i granic
Choć zajęcia odbywają się w przyjaznej atmosferze, ważne są także stałe reguły pracy: punktualność, przygotowanie, wzajemny szacunek. To uczy systematyczności i odpowiedzialności.
8. Motywowanie przez sukces i zainteresowanie
Zajęcia są prowadzone w sposób angażujący – z użyciem interesujących tekstów, przykładów z życia, odniesień do kultury czy współczesności. Dzięki temu uczeń chętniej się uczy, a sukcesy dodają mu wiary w siebie.
W tym miejscu wskazane są wolne godziny korepetytora na zajęcia z nowymi uczniami. Wolne terminy mogą się zmieniać w czasie rzeczywistym. Dlatego zalecamy ustalenie dokładnych terminów z korepetytorem