Anetta F.
Nauczycielka dyplomowana edukacji wczesnoszkolnej (od 1989 r). Studia podyplomowe: Oligofrenopedagogika, Pedagogika M.Motessori, ASD.
Nauczycielka dyplomowana edukacji wczesnoszkolnej (od 1989 r). Studia podyplomowe: Oligofrenopedagogika, Pedagogika M.Motessori, ASD.
Specjalizuję się w pracy z dziećmi z całościowymi zaburzeniami rozwoju oraz ze specyficznymi trudnościami w czytaniu, pisaniu i liczeniu oraz z zaburzoną motoryką. Posiadam również doświadczenie w pracy z uczniami z afazją, niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem oraz z dziećmi rodzin powracających z emigracji.
W pracy z dziećmi wykorzystuję elementy pedagogiki M. Montessori. Posiadam bogaty zestaw pomocy z zakresu edukacji językowej, matematycznej i przyrodniczej (kosmicznej). Polaryzacja uwagi i izolowanie trudności sprawiają, że uczniowie chętniej podejmują wysiłek intelektualny. Nauka rozpoczyna się lekcją trójstopniową, a następnie dziecko wykonuje kolejne zadania w tempie dostosowanym do jego możliwości psychofizycznych. Materiał Montessori jest tak skonstruowany, że pozwala dzieciom samodzielnie sprawdzić, czy daną pracę wykonały dobrze czy źle, w którym miejscu wystąpiła pomyłka i jak ten błąd naprawić. Dzięki tej metodzie uczniowie wdrażają się do samodzielnej pracy. Naukę czytania opieram na metodzie symultaniczno-sekwencyjnej (krakowskiej) oraz metodzie glottodydaktyki prof. B. Rocławskiego ( czytanie sylabami z wykorzystaniem klocków). Obie metody pozwalają rozpocząć naukę czytania już we wczesnym wieku przedszkolnym.
W tym miejscu wskazane są wolne godziny korepetytora na zajęcia z nowymi uczniami. Wolne terminy mogą się zmieniać w czasie rzeczywistym. Dlatego zalecamy ustalenie dokładnych terminów z korepetytorem