Marek W.
Pasjonat nauki, popularyzator metody Sokratesa oraz metody odwróconej lekcji, szkoleniowiec pedagogów.
Pasjonat nauki, popularyzator metody Sokratesa oraz metody odwróconej lekcji, szkoleniowiec pedagogów.
Przedmioty
Matematyka
Fizyka
Poziomy nauczania
Informacje o doświadczeniu:
Matura rozszerzona z matematyki
Średni wynik uczniów, których przygotowywałem do matury przez przynajmniej pół roku w ostatnich 5 latach, jest regularnie wyższy o około 30% od średnich wyników maturzystów w Polsce.
W zależności od testu diagnostycznego rozwiązanego przez Ciebie na pierwszym spotkaniu przygotuję dla Ciebie spersonalizowaną powtórkę, podczas której nauczysz się korzystać z matematycznych narzędzi z każdego działu, albo od razu przejdziemy zadań egzaminacyjnych.
Matura IB HL/SL.
Poziomy nauczania
Informacje o doświadczeniu:
Matura z fizyki
Średni wynik uczniów, których przygotowywałem do matury przez przynajmniej pół roku w ostatnich 5 latach jest regularnie wyższy o około 25% od średnich wyników maturzystów w Polsce.
Matura z fizyki jest mniej wymagająca obliczeniowo od matury z matematyki na poziomie rozszerzonym i zadania są bardziej schematyczne. Wyzwaniem jest z kolei większa ilość wiedzy pamięciowej i głębokie zrozumienie zjawisk opisywanych wzorami.
Dzielnica I Stare Miasto
Kazimierz (Dzielnica I), Kleparz, Nowe Miasto, Nowy Świat, Piasek, Stare Miasto, Stradom, Warszawskie (Dzielnica I)
Dzielnica II Grzegórzki
Dąbie, Grzegórzki, Olsza (Dzielnica II), Osiedle Oficerskie, Wesoła, Kazimierz
Dzielnica III Prądnik Czerwony
Olsza II, Prądnik Czerwony, Rakowice, Śliczna, Ugorek, Warszawskie (Dzielnica II), Wieczysta, Osiedle Gotyk
Dzielnica IV Prądnik Biały
Azory, Bronowice Wielkie, Górka Narodowa, Górka Narodowa Wschód, Górka Narodowa Zachód, Osiedle Krowodrza Górka, Osiedle Witkowice Nowe, Prądnik Biały, Tonie, Witkowice, Żabiniec
Dzielnica V Krowodrza
Cichy Kącik, Czarna Wieś, Krowodrza, Łobzów, Miasteczko Studenckie AGH, Nowa Wieś (Dzielnica V)
Dzielnica VI Bronowice
Bronowice Małe, Bronowice Małe Wschód, Mydlniki, Osiedle Bronowice Nowe, Osiedle Widok Zarzecze
Dzielnica VII Zwierzyniec
Salwator, Zakamycze
Dzielnica IX Łagiewniki-Borek Fałęcki
Borek Fałęcki, Łagiewniki, Osiedle Cegielniana, Osiedle Zaułek Jugowicki
Twoim celem jest wynik powyżej 80% z matury z matematyki lub fizyki? Chcesz zostać laureatem konkursu fizycznego w szkole podstawowej? Dobrze trafiłeś!
Dlaczego jestem skuteczniejszy od innych?
1) Stosuję metodę Sokratesa. Sokrates słynął z zadawania dobrych pytań, które zmuszały do myślenia. Jeśli widział u ucznia nieuświadomioną wiedzę, starał się pomóc się jej „urodzić”. Nie był więc osobą pouczającą, a jedynie pomocnikiem, który także się uczył. Podobnie jest z rozwiązywaniem zadań: uczniowie zazwyczaj znają zasady, na podstawie których można je rozwiązać, ale nie potrafią ich zastosować lub nie są nawet świadomi tej wiedzy. Zadanie odpowiednich pytań lub w trudniejszej sytuacji podanie podpowiedzi, która nie pokaże całej drogi do rozwiązania, ale (!) pokieruje myśli ucznia w dobrą stronę, pozwala mu samemu odkryć swoją ścieżkę rozwiązania. Stosując od lat taką filozofię, często jestem zaskoczony ścieżką rozumowania zaproponowaną przez moich uczniów. To podążanie za uczniem wymaga nie tylko wiedzy fachowej, aby weryfikować czy jego tok rozumowania jest słuszny, ale też dużo empatii, aby rozumieć jego logikę, nawet, wtedy kiedy sam nie potrafi w jasny sposób opowiedzieć o tym, jak rozwiązuje dany problem. Co więcej, wymaga dużo więcej wysiłku niż standardowe podejście. Dlatego, nawet przy indywidualnej pracy nauczyciele bardzo rzadko nawiązują taką relację z uczniem i kiedy sobie nie radzą, po prostu pokazują rozwiązanie. Dla mnie to pójście na łatwiznę. Jestem taki skuteczny, ponieważ moja praca polega głównie nie na wykładaniu, ale na zadawaniu dobrych pytań i dawaniu podpowiedzi . Potrafię się dostosować, nigdy nie narzucam swojego sposobu rozwiązania problemu.
Uczę korzystania z tej metody w ramach działalności Fundacji Pasja Nauki i stały się one podstawą Wirtualnego Nauczyciela, wielokrotnie nagradzanej aplikacji, którego jestem współtwórcą.
2) Lubię to, co robię. Do zajęć podchodzę entuzjastycznie i staram się zarazić tą pasją moich uczniów.
3) Jestem prekursorem zastosowania filozofii Keizen w edukacji. Indywidualne spotkania dają możliwość dotarcia do prawdziwej przyczyny popełnienia przez ucznia błędu. Problemy w szkole nie pojawiają się z dnia na dzień i trudności w jednym zagadnieniu zazwyczaj wynikają z braków w tych, z których obecnie ćwiczone korzysta. Koncentruję się na tym, żeby dobrze zdiagnozować, jaka umiejętność wymaga ćwiczenia i na niej skupiamy się w naszej pracy. Dzięki temu zajęcia stają się bardziej efektywne.
4) Jestem selekcjonerem… zadań! Wiem, jakie umiejętności powinny one ćwiczyć i w jakiej kolejności je wykonywać, aby w optymalny sposób zdobywać kolejne kompetencje.
240 zł / 60 min — lekcje z Markiem, prezesem Fundacji
Przedstawiono tutaj przedziały czasowe, w których korepetytor ma możliwość prowadzić zajęcia z nowymi uczniami.
Ranek
6:00 - 9:00
Przedpołudnie
9:00 - 12:00
Dzień
12:00 - 15:00
Popołudnie
15:00 - 18:00
Wieczór
18:00 - 21:00
Późny wieczór
21:00 - 00:00
czas wolny na zajęcia
czas wolny na zajęcia
czas wolny na zajęcia
czas wolny na zajęcia
czas wolny na zajęcia
czas wolny na zajęcia
czas wolny na zajęcia
czas wolny na zajęcia
czas wolny na zajęcia
czas wolny na zajęcia
czas wolny na zajęcia
czas wolny na zajęcia
czas wolny na zajęcia
czas wolny na zajęcia
czas wolny na zajęcia
czas wolny na zajęcia
czas wolny na zajęcia
czas wolny na zajęcia
czas wolny na zajęcia
czas wolny na zajęcia
czas wolny na zajęcia
czas wolny na zajęcia
czas wolny na zajęcia
czas wolny na zajęcia
czas wolny na zajęcia
czas wolny na zajęcia
czas wolny na zajęcia
czas wolny na zajęcia
czas wolny na zajęcia
czas wolny na zajęcia
czas wolny na zajęcia
czas wolny na zajęcia
czas wolny na zajęcia
czas wolny na zajęcia
czas wolny na zajęcia
Więcej podobnych ankiet