Izabela S.
Jestem doktorantką literaturoznawstwa na Wydziale Filologii Polskiej i Klasycznej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - stopnia doktora bronię na początku 2025 roku. Mam kilkuletnie doświadczenie w udzielaniu korepetycji z języka polskiego. W ramach studiów doktoranckich prowadziłam zajęcia dla studentów na kierunku filologia polska.
Jestem doktorantką literaturoznawstwa na Wydziale Filologii Polskiej i Klasycznej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - stopnia doktora bronię na początku 2025 roku. Mam kilkuletnie doświadczenie w udzielaniu korepetycji z języka polskiego. W ramach studiów doktoranckich prowadziłam zajęcia dla studentów na kierunku filologia polska.
Informacje o doświadczeniu:
Stosuję indywidualne podejście z uwzględnieniem potrzeb zarówno wykraczających ponad podstawę programową (przygotowanie do konkursów [w tym recytatorskich] i olimpiad polonistycznych), jak i egzaminacyjnych oraz wynikających z codziennej praktyki szkolnej. W zależności od potrzeb dostosowuję metody pracy (metoda problemowa, testowa, analiza tekstu literackiego, kształcenie językowe).
Ten korepetytor nie prowadzi zajęć jako profesjonalny dostawca usług edukacyjnych, dlatego też do świadczonych przez niego usług edukacyjnych nie mają zastosowania przepisy z zakresu ochrony praw konsumentów.
Ukończyłam specjalność przekładową oraz dziennikarską na kierunku filologia polska. Od pięciu lat jestem doktorantką w Zakładzie Literatury XX Wieku, Teorii Literatury i Sztuki Przekładu na WFPiK UAM. W ramach działalności naukowej odbyłam liczne staże zagraniczne (University of Maryland, USA; University of Sussex, WB), uczestniczyłam w konferencjach międzynarodowych i publikowałam na łamach literaturoznawczych czasopism. Najcenniejszą w trakcie tych lat była jednak dla mnie praca dydaktyczna, z osobami studiującymi, a także prowadzenie przekładowych warsztatów dla szkół patronackich.
To doświadczenie, w tym także praca z osobami nauroróżnorodnymi, nauczyło mnie dostosowywać zajęcia do indywidualnych potrzeb, w sposób zajmujący przekazywać wiedzę dotyczącą historii literatury, ale także systematyzować i podsumowywać pozyskane informacje w ramach obowiązujących wymagań programowych.
W nauczaniu kluczowe jest dla mnie to, by w sposób przejrzysty i przyczynowo-skutkowy budować wyobrażenie o kulturze i literaturze polskiej (także w kontekście międzynarodowym), w tym poszerzać krytyczne myślenie i rozumowanie logiczne niezbędne do tworzenia wypracowań, przygotowywania prezentacji i wystąpień, kształtowania komunikatywnej umiejętności wypowiedzi. Podczas zajęć stosuję regularne ćwiczenia testowe z zadaniami typu egzaminacyjnego, ćwiczenia z analizy zdań, ortografii i interpunkcji, pracuję z arkuszami maturalnymi, uczę pisania rozprawek/wypracowań, przygotowania wystąpienia publicznego/recytatorskiego/krasomówczego. Bardzo istotne jest dla mnie utrwalanie wiedzy uczniów i uczennic - w tym celu przygotowuję pomocnicze prezentacje, notatki, quizy. Wyznaję zasadę, że sednem sukcesu nie jest przytłoczenie materiałem i informacjami w atmosferze rygorystycznego obciążania ucznia/uczennicy kolejnymi wyzwaniami i zadaniami, a raczej otwarta i zaangażowana współpraca - obejmująca dyskusję i nastawiona na aktywność uczniów, ale podążająca według wyznaczonego planu korepetytora.
Preferuję zajęcia online, obecnie jestem dostępna we wtorki, środy i czwartki.
Oto godziny, w których korepetytor ma możliwość pracy z nowymi uczniami. Wolne terminy mogą się zmieniać w czasie rzeczywistym. Dlatego zalecamy ustalenie dokładnych terminów z korepetytorem
Więcej podobnych ankiet