Dominika Pacyna
Jestem Dominika – pianistka, absolwentka Akademii Muzycznej w Poznaniu i nauczycielka w PSM I st. Prowadzę też Muzyczny Kiosk na Osiedlu Pod Lipami. Uczę gry na fortepianie, teorii i kształcenia słuchu, a przede wszystkim pokazuję, że muzyka może być świetną zabawą i przygodą w każdym wieku.
Jestem Dominika – pianistka, absolwentka Akademii Muzycznej w Poznaniu i nauczycielka w PSM I st. Prowadzę też Muzyczny Kiosk na Osiedlu Pod Lipami. Uczę gry na fortepianie, teorii i kształcenia słuchu, a przede wszystkim pokazuję, że muzyka może być świetną zabawą i przygodą w każdym wieku.
Informacje o doświadczeniu:
Uczę w swobodnej, przyjaznej atmosferze – stawiam na zabawę i praktyczne podejście, żeby nauka nie była stresująca. Repertuar dobieram indywidualnie do ucznia: możemy uczyć się nut, grać ze słuchu albo łączyć oba sposoby. Cenię kreatywność, dlatego pokazuję różne drogi do muzyki, tak aby każdy znalazł coś dla siebie i czerpał z tego radość.
Informacje o doświadczeniu:
Uczę nie tylko gry na fortepianie – pokazuję też, jak ogarniać teorię muzyki, kształcenie słuchu, rytmikę czy podstawy harmonii. W zależności od potrzeb ucznia możemy pracować nad czytaniem nut, graniem ze słuchu, improwizacją albo przygotowaniem do egzaminów. Łączę różne metody – od klasycznych ćwiczeń, przez gry i zabawy muzyczne, aż po analizę ulubionych utworów – tak, żeby muzyka była ciekawa i żywa, a nie tylko „zadaniem do odrobienia”.
Informacje o doświadczeniu:
Ukończyłam 6 lat nauki gry na skrzypcach metodą Suzuki i chętnie pomogę dzieciom w nauce. Oferuję wsparcie w podstawach techniki, ćwiczeniach rytmicznych i muzykalnych, a także w motywacji do codziennej praktyki. Wszystko w miłej, wspierającej atmosferze.
Korepetytor prowadzi zajęcia jako profesjonalny dostawca usług edukacyjnych, dlatego też do świadczonych przez niego usług edukacyjnych mają zastosowanie przepisy z zakresu ochrony praw konsumentów.
Moje lekcje łączą luz i poczucie humoru z konkretnymi efektami. Uczniowie przychodzą na zajęcia z uśmiechem, bo wiedzą, że czeka ich przyjazna atmosfera, w której nie trzeba się stresować. Jednocześnie, kiedy jest taka potrzeba – potrafię zmotywować i przycisnąć, żeby solidnie poćwiczyć i zrobić widoczny krok do przodu. Bo postępy nie biorą się znikąd – bez ćwiczenia w domu się nie obejdzie, ale tu też wspieram: przygotowuję plany ćwiczeń i podpowiadam sposoby, jak się zmotywować, by nauka nie była przykrym obowiązkiem, tylko fajnym rytuałem.
Stawiam na indywidualne podejście – każdy uczeń ma inne potrzeby, więc razem szukamy ścieżki, która da najwięcej radości i efektów. Jeśli ktoś marzy o ulubionej piosence z radia, przygotowuję specjalne nuty w wersji dopasowanej do jego poziomu. Dzięki temu nawet trudniejsze utwory stają się osiągalne. Uczymy się zarówno czytania nut, jak i grania akordów, czyli akompaniamentu do piosenek – to świetny sposób, żeby szybko móc zagrać coś znajomego i poczuć satysfakcję.
Dodatkowo wplatam teorię muzyki w praktykę, tak by nie była ona „suchym materiałem do wykucia”, tylko naturalną częścią grania. Staram się pokazywać, że muzyka to zabawa, odkrywanie i rozwój – i że można się jej uczyć w różny sposób: przez nuty, słuch, zabawę czy własne pomysły.
Efekty? Moi uczniowie robią systematyczne postępy, grają coraz pewniej i swobodniej, a co najważniejsze – przychodzą na lekcje z ochotą i wychodzą z poczuciem, że nauczyli się czegoś wartościowego.
W tym miejscu wskazane są wolne godziny korepetytora na zajęcia z nowymi uczniami. Wolne terminy mogą się zmieniać w czasie rzeczywistym. Dlatego zalecamy ustalenie dokładnych terminów z korepetytorem