Michał S.
Jestem pasjonatem języków, nauczycielem prywatnym, twórcą własnej metody nauczania i założycielem szkoły językowej.
Jestem pasjonatem języków, nauczycielem prywatnym, twórcą własnej metody nauczania i założycielem szkoły językowej.
Informacje o doświadczeniu:
Pięć lat temu postanowiłem odejść z korporacji, żeby uczyć angielskiego. Zacząłem od korepetycji szkolnych. Zauważyłem, że szkolna nauka nie pomaga uczniom w opanowaniu języka w praktyce, bo sprowadza się do uzupełniania luk w podręczniku. Chcąc naprawić ten problem, zainteresowałem się metodami poliglotów i dostosowałem je do modelu nauki 1-na-1. To był strzał w dziesiątkę. Nauka gramatyki i przełamywanie bariery mówienia przebiega dużo sprawniej w porównaniu do standardowych metod. Zapraszam.
Stosuję autorską metodę inspirowaną tym jak języków uczą się poligloci.
Naszym głównym celem jest w niej zdobycie umiejętności komunikacji i praktyczne wykorzystanie języka.
W przeciwieństwie do standardowych metod, u mnie na zajęciach podręcznika nie ma w ogóle.
Zamiast uzupełniania książki, skupiamy nasze wysiłki na zapamiętaniu dużej liczby pełnych zdań po angielsku. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu inteligentnego algorytmu powtórek na zajęciach i aplikacji na telefon ucznia (5-10 min. pracy z aplikacją dziennie zamiast prac domowych).
Nauczone frazy są potem pomocne w trakcie korzystania z języka. Podczas rozmowy, uczeń po prostu kojarzy kontekst z określoną frazą, a następnie dostosowuje ją do potrzeb danej sytuacji.
Dzięki temu, nie trzeba przypominać sobie w trakcie rozmowy złożonych zasad gramatycznych jak to ma miejsce przy standardowych metodach. Wystarczy ułożyć sobie swoją wypowiedź trochę jak z klocków.
Metoda została początkowo stworzona pod przełamywanie bariery mówienia, ale okazała się bardzo skuteczna także pod kątem ogólnego zrozumienia zasad gramatycznych.
W związku z tym, świetnie sprawdzi się też, jeśli celem ucznia jest podciągnięcie ocen w szkole (i to nie na zasadzie zakuć, zaliczyć, zapomnieć, tylko żeby materiał został zrozumiany i zapamiętany na długo).
Dostosowałem metodę także pod naukę do egzaminu ósmoklasisty. Wtedy potrzeba dwóch spotkań w tygodniu co najmniej po 45 min. jedno. Na jednym spotkaniu skupiamy wysiłki na ogólnym zrozumieniu języka (metoda), a na drugim pracujemy z archiwalnymi egzaminami z zeszłym lat, żeby wystawić się na słownictwo charakterystyczne na egzaminie i oswoić z arkuszami.
Jak przy każdej innej metodzie, także i tutaj, bardzo ważne jest, żeby uczeń współpracował z korepetytorem. Najważniejsze jest to, żeby upewnić się, że masz (lub Twoje dziecko ma) czas, żeby codziennie zajrzeć do aplikacji na około 5-10 min. Wtedy rezultaty są najlepsze.
Jeśli to jest spełnione, to możesz spodziewać się, że:
- Dzięki zastosowaniu mojej metody, nauka stanie się łatwiejsza i mniej stresująca
- Widząc swoje bieżące postępy, możesz odzyskać wiarę w siebie i przekonać się do języka
- Dzięki nauce pełnych zdań, poznasz gramatykę w określonym kontekście, na konkretnym przykładach z życia. Dzięki temu, będziesz uczył się jej intuicyjnie, a to znacznie ułatwia jej zrozumienie i zapamiętywanie.
- Szybsza i łatwiejsza nauka pozytywnie wpłynie też na oceny ucznia (w przypadku młodzieży rzecz jasna).
Dodatkowe informacje na mój temat:
- uczę młodzież powyżej 12 roku życia oraz dorosłych (wtedy najlepiej działa moja metoda)
- posiadam certyfikat CAE poświadczający znajomość mojego języka na poziomie C2 (najwyższy możliwy)
- posiadam doświadczenie w pracy za granicą i język znam nie tylko z teorii - pracowałem jako Analityk Biznesowy w brytyjskiej Avivie
- uzupełniony kalendarz oznacza moją dostępność na moment zakładania konta w serwisie (prosiłbym jeszcze o potwierdzenie)
Oto godziny, w których korepetytor ma możliwość pracy z nowymi uczniami. Wolne terminy mogą się zmieniać w czasie rzeczywistym. Dlatego zalecamy ustalenie dokładnych terminów z korepetytorem
Więcej podobnych ankiet