Moja kariera zawodowa wiąże się z pasją do matematyki: w analityce, kursach, szkoleniach oraz korepetycjach: dla dzieci, młodzieży oraz studentów.
Moja kariera zawodowa wiąże się z pasją do matematyki: w analityce, kursach, szkoleniach oraz korepetycjach: dla dzieci, młodzieży oraz studentów.
Przedmioty
Matematyka
Historia
Poziomy nauczania
Informacje o doświadczeniu:
Bazują na poznaniu potrzeb ucznia oraz jego podstaw danego przedmiotu. Skupiają się na zbudowaniu zrozumienia problemu matematycznego.
Poziomy nauczania
Informacje o doświadczeniu:
Ponieważ dla wielu uczniów historia to nudne wkuwanie, bazują na pokazaniu interesującej strony historii oraz logiki historycznych wydarzeń.
Fabryczna
Leśnica
Wykształcenie:
Studia magisterskie na Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu dwa fakultety: na Wydziale Zarządzania i Informatyki oraz na Wydziale Gospodarki Narodowej.
Studia licencjackie na Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu na Kierunku Informatyki.
Metody matematyka:
Prowadzę korepetycje od ponad 20-u lat. Najpierw u ucznia, później również online. Nie jestem jednak nauczycielem. Ceniąc ów trudny zawód jednak wypracowałem własne metody nauczania, skupiające się na nauczaniu korepetycyjnym, czyli indywidualnym, albo co najwyżej w bardzo małej grupie. Bazują one przede wszystkim na rozpoznaniu potrzeb ucznia oraz podstaw jego wiedzy. Po rozpoznaniu owego stanu przedstawiam uczniowi i/lub jego rodzicom konkretne propozycje. Jeśli oczekiwania są konkretne np. mnożenie pisemne, funkcje trygonometryczne w trójkącie, opisanie przebiegu zmienności funkcji, mnożenie macierzy etc. i uczeń posiada potrzebne podstawy, wtedy skupiamy się na owej kwestii. Zdarza się jednak, że uczeń potrzebuje również przypomnienia podstaw. Niezwykle ciężko jest np. obliczać miejsca zerowe funkcji kwadratowej, jeśli ma się problemy ze zrozumieniem, czym jest funkcja. W takich przypadkach najczęściej proponuję rozpoczęcie nauki owego fragmentu wiedzy od podstaw, szybciej przelatując te fragmenty, które uczeń już rozumie, skupiając się na tych, które sprawiają trudność.
Metody historia:
Historia, oprócz matematyki to moja pasja oraz hobby. Hobby to jednak zaowocowało szeregiem artykułów w pismach np. Histmag.org oraz na portalach historycznych. Mogę więc powiedzieć, że moja wiedza jest bardzo ugruntowana, podparta własnymi studiami oraz często osobistymi wizytami w miejscu, gdzie miało miejsce konkretne wydarzenie. Historia dla wielu uczniów jest nudna, oznacza wkuwanie dat oraz zjawisk oderwanych od siebie, których się nie rozumie. Staram się pokazać zupełnie inną stronę historii, pokazać fascynujące wydarzenia, niebanalne postacie, opowiedzieć o czasem śmiesznych, czasem szokujących, a zawsze niezwykłych sprawach. Oczywiście nie zastąpi to nauczenia się materiału wymaganego w szkole, ale doświadczenia wskazują, iż szkolna wiedza staje się znacznie łatwiej przyswajalna oraz zrozumiała.
Spodziewane efekty:
Oczywiście zależą od chęci, wkładu pracy, własnych uzdolnień (wszak nie każdy musi być matematykiem oraz nie każdemu matematyka będzie na określonym poziomie przydatna), ale generalnie moi uczniowie pokazują, po pewnym okresie, nie tylko wiedzę o przerobionym wspólnie problemie, ale też generalnie większe zrozumienie podstaw matematyki. Odbija się to pozytywnie również na tych obszarach matematyki, które nie były przerabiane, owocując najczęściej lepszymi ocenami. Podobne efekty są osiągane przy nauce historii, przede wszystkim ofiaeując uczniowi spojrzenie na dzieje przez pryzmat ciekawych wydarzeń czy osób zamiast prostego wkuwania.
Przedstawiono tutaj przedziały czasowe, w których korepetytor ma możliwość prowadzić zajęcia z nowymi uczniami.
Ranek
6:00 - 9:00
Przedpołudnie
9:00 - 12:00
Dzień
12:00 - 15:00
Popołudnie
15:00 - 18:00
Wieczór
18:00 - 21:00
Późny wieczór
21:00 - 00:00
czas wolny na zajęcia
czas wolny na zajęcia
czas wolny na zajęcia
czas wolny na zajęcia
czas wolny na zajęcia
czas wolny na zajęcia
czas wolny na zajęcia
czas wolny na zajęcia
czas wolny na zajęcia
czas wolny na zajęcia
czas wolny na zajęcia
czas wolny na zajęcia
czas wolny na zajęcia
czas wolny na zajęcia
czas wolny na zajęcia
czas wolny na zajęcia
czas wolny na zajęcia
11 opinie o Dariusz L.
2
0
3
0
4
0
4+
1
5
3
5+
7
5+
Matematyka, Szkoła podstawowa 4-6 klasa
5+
5
Matematyka, Szkoła podstawowa 7-8 klasa
5
5
Matematyka, Szkoła podstawowa 7-8 klasa
5
5+
Matematyka, Egzamin 8-klasisty
5+
5
Matematyka, Egzamin 8-klasisty
5
5+
Matematyka, Szkoła podstawowa 7-8 klasa
5+
5+
Matematyka, Szkoła podstawowa 7-8 klasa
5+
5+
Matematyka, Egzamin 8-klasisty
5+
5+
Matematyka, Egzamin 8-klasisty
5+
5+
Matematyka, Szkoła podstawowa 7-8 klasa
5+
4+
Matematyka, Szkoła podstawowa 7-8 klasa
4+
Więcej podobnych ankiet