"Czy AI zagraża jakości edukacji?" - na to pytania odpowiadali uczestnicy naszego konkursu esejów

Adrianna S.

Artykuły autora: 357

"Czy AI zagraża jakości edukacji?" - na to pytania odpowiadali uczestnicy naszego konkursu esejów

Z wielką przyjemnością ogłaszamy wyniki konkursu esejów, zorganizowanego przez nas dla uczniów i studentów. Serdecznie dziękujemy każdemu za udział i zaangażowanie. Otrzymaliśmy 142 eseje, z których każdy zawierał ciekawe przemyślenia, pogłębione badaniami i statystykami, dotyczące wpływu sztucznej inteligencji na edukację.

Uczestnicy zaprezentowali różne spojrzenia i podejścia do tematu, rozważając zarówno negatywne, jak i pozytywne strony wpływu technologii AI na proces edukacyjny.

Większość uczestników zauważyła pozytywne strony wpływu AI, a mianowicie:

  • Dostępność wysokiej jakości edukacji - dzięki AI zasoby edukacyjne stają się dostępne niezależnie od położenia geograficznego czy sytuacji finansowej uczniów.
  • AI jako dodatkowe narzędzie dla nauczycieli - uczestnicy podkreślili, że AI pomaga nauczycielom, a nie zastępuje ich, oferując nowe możliwości poprawy procesu nauczania.
  • Szybki dostęp do informacji - technologie AI zapewniają dostęp do informacji w czasie rzeczywistym, co przyczynia się do bardziej efektywnego uczenia się.
  • Automatyzacja rutynowych zadań - AI może tworzyć testy, sprawdzać prace i generować zadania o różnym poziomie trudności, co pozwala nauczycielom skupić się bardziej na indywidualnej pracy z uczniami.

Jednakże część uczestników wyraziła obawy co do negatywnego wpływu AI na edukację, takie jak :

  • Poziom motywacji ucznia - nauczyciel odgrywa istotną rolę jako motywator, której AI nie może w pełni zastąpić.
  • Bezpieczeństwo danych użytkowników - istnieje obawa co do zachowania poufności i bezpieczeństwa danych osobowych przetwarzanych przez AI.
  • Niedokładność informacji - czasami AI może dostarczać nieprawdziwe lub niepoprawne informacje, co z kolei może negatywnie wpłynąć na proces uczenia się.

Większość uczestników jednak dostrzega technologię AI nie jako zagrożenie dla nauczycieli, lecz jako dodatkowe narzędzie, które umożliwia automatyzację rutynowych obowiązków nauczyciela oraz koncentrację na indywidualnych celach ucznia i jego osiągnięciach

W konkursie wyróżniono trzech autorów zwycięskich esejów.

Zwycięzca konkursu otrzymał możliwość wyboru jednej z dwóch nagród, a mianowicie: konsoli Sony Playstation PS5 lub tabletu Apple iPad Air. Uczestnicy, którzy zajęli drugie i trzecie miejsce, otrzymali słuchawki Marshall Major IV.

Eseje, które wzięły udział w konkursie, zaprezentowały złożoność tematu oraz wykazały się kreatywnością. Gratulujemy zwycięzcom i mamy nadzieję, że ich prace zainspirują również innych do dyskusji na temat przyszłości edukacji i sztucznej inteligencji.

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go

5

Według opinii 3 użytkowników

Adrianna S.

Autor Adrianna S.

Jestem absolwentką ekonomii. Od 2016 roku zajmuję się dofinansowaniami unijnymi. W 2020 rozpoczęłam pracę jako copywriterka.

Artykuły autora: 357

Dopasuj korepetytora

Inne wiadomości:

BUKI

Platforma łącząca nauczycieli i uczniów

Utwórz profil nauczyciela

Artykuły eksperckie od korepetytorów