- E-korepetycje – co to jest i czemu warto spróbować;
- Jak prowadzić korepetycje online – 7 głównych rad;
- Zalety zajęć online.
Wraz z rozwojem technologicznym rosną możliwości zwykłych ludzi. W dzisiejszych warunkach istnieje powszechny dostęp do jakościowej edukacji i bardzo pomocny w tym jest internet. Ludzie nie tylko mają dostęp do materiałów naukowych, ale też mogą ćwiczyć się z nauczycielami online. Wygodność dostępu do internetu jest oczywista. Dzięki mu można nie tylko przygotować uczniów do egzaminu, lecz także pomóc w rozwoju nowych umiejętności.
Z takich innowacji chętnie korzystają się uczelni. Każdy prestiżowy Uniwersytet oferuje studentom możliwość zaliczania niektórych przedmiotów pośrednictwem metody e-learning. Taki sposób nauczania uczniów polega na prezentowaniu przez internet materiałów pisemnych, dzwiękowych i wizualnych.
Jednak aby korzystać się z takiej okazji, nie koniecznie trzeba iść na Uniwersytet. Korzystać się z zalet nauki online można przez e-korepetycje. Teraz dla skutecznej edukacji nie ma potrzeby spotkać się na żywo. W epoce powszechnego dostępu do internetu wystarczy mieć laptop oraz pobrany program typu „Skype”.
Ta metoda nauczania się jest popularna wśród uczniów. Przyczyną temu służy, przede wszystkim, wygodność. Uczeń jest nieograniczony w wyborze swojego lektora. Dziś jego nauczyciel może mieszkać w zupełnie innej części kraju. Wybór żaka nie zależy od miejscowości czy od liczby uczniów, bo to są korepetycje online. Jak wyglądają e-korepetycje od strony prowadzącego i jak prowadzić korepetycje przez Skype? Dobrze przygotować się do lekcji pomogą następujące rady.
Jak prowadzić korepetycje online i otrzymywać satysfakcję?
Profesjonalny korepetytor musi umieć nie tylko dobrze prowadzić korepetycje, ale i zainteresować nowych klientów. Niektórzy nauczyciele są pracownikami firm korepetytorskich, dlatego promocja swoich usług nie zawsze jest ich obowiązkiem. Natomiast jeżeli tutorzy funkcjonują samodzielnie, liczba ich uczniów jest wyłącznie ich kłopotem.
Do możliwych wariantów promocji można odnieść reklamę przez radio, prasę i w niektórych przypadkach telewizję. Niestety, te sposoby poszukiwania uczniów dziś tracą swoją skuteczność, chociaż są dość drogie. Rzecz polega na tym, że coraz mniej osób zwraca uwagę na reklamę w takim ujęciu. Dlatego najczęściej nauczycieli reklamują się przez internet.
Reklama w internecie może być podawana w sposób tradycyjny, ale często nauczycieli podchodzą do tej kwestii bardzo kreatywnie. Niektóre osoby tworzą specjalne strony internetowe z udzielania korepetycji. Ktoś preferuje reklamę przez blogging, ale prawie wszyscy robią nacisk na portale społecznościowe. Tutorzy są z tego zadowoleni, bo social media pozwalają nie tylko znaleźć nowych klientów, ale również otrzymywać taki cenny feedback.
Zajęcia online cieszą się popytem, bo są luźne i niestresujące dla żaków. Zasadniczo, można prowadzić każdą lekcję na różny sposób, lecz niezmienną pozostaje jej forma – dialog. Dla przykładu mogą to być zajęcia typu „brainstorm”. Takie korepetycje cechują się wysoką dynamicznością nauki oraz opracowywaniem dużej ilości materiału za krótki czas. Nauczyciele często korzystają się z tego typu zajęć, kiedy umiejętności ucznia są już na wysokim poziomie.
Kiedy żak jest jeszcze stosunkowo „słaby” w nauce, pomocnymi są zajęcia-prezentacji. W trakcie takich ćwiczeń lektor posługuje się dużą ilością audio-video materiałów. Te zajęcia posługują się elementami rozrywki oraz jakościowym tłumaczeniem tematu. Jednak niektórzy wątpią, czy jest to możliwe przez „Skype”. Dla prowadzenia skutecznych zajęć internetowych wystarczy tylko włączyć opcję „video”. Dzięki temu będzie się podtrzymywał kontakt wzrokowy, więc skupić się na nauce będzie dość łatwo.
W zajęciach szczególnie ważne jest angażowanie wszystkich organów, przez które uczeń przyjmuje informację. W zajęciach przez internet są to głównie organy słuchu i wzroku.Właśnie dlatego trzeba prowadzić zajęcia w rozmaity sposób – tak będzie łatwiej sprzyjmować i nadawać wiedzę.
Zajęcia „wirtualne” mają swoje osobliwości w przypadku przygotowania się do zajęć. Czasami się zdarza, że obecność fizyczna nauczyciela jest decydująca w pytaniu skutecznej nauki. Jak działać w takim przypadku? Dobrym przykładem będzie Uniwersytet. Na uczelni kontakt z wykładowcą jest ograniczony i kończy się wraz z zajęciami. Natomiast studenci mogą zawsze kontaktować z wykładowcą przez pocztę internetową. Jest to dobra metoda przygotowania się do zaliczeń.
Dlatego w przypadku e-korepetycji trzeba zawsze być gotowym odpowiadać na wszystkie pytania tematyczne. Najlepiej dać klientom możliwość pytać nie tylko podczas lekcji, lecz i poza nimi drogą mailową. Tekstowa odpowiedź musi być wyczerpującą i przejrzysta.
Posiadanie odpowiedzi na wszystkie pytania jest najważniejszym wskaźnikiem profesjonalizmu lektora w oczach ucznia. Dlatego każdy temat nauczyciel musiopracować kilka razy. Najlepiej korzystać się z różnych, lecz sprawdzonych źródeł – w ten sposób lektor wypracuje u siebie umiejętność spojrzenia na temat z różnych perspektyw.
Jednak nauka musi się kontynuować i poza korepetycjami. Żeby nauka była skuteczna, uczeń musi się ćwiczyć nie tylko w ramach zajęć. W przeciwnym razie żak może zapomnieć część wiedzy natychmiast po zajęciach i nie znać, jak ją się posługiwać. Pomóc skutecznie splanować każdą lekcję mogą zadania domowe. Praca domowa nie koniecznie musi być pisemna, ciężka i nudna. Może to być przeczytanie ciekawego artykułu, przechodzenie gier dydaktycznych. Oprócz tego mogą to też być indywidualne pytania tematyczne oraz łatwa praca graficzna.
Indywidualne podejście jest ważnym aspektem przy wyborze pracy domowej. Lektor musi już od pierwszych zajęć znać klienta i czuć, jakie zadania będą rozwiązywane z chęcią i zadowoleniem. Wzajemne zrozumienie wpływa nie tylko na płynność lekcji, lecz i na rezultat. Dlatego trzeba każdą lekcję oraz pracę domową dostosować do każdego ucznia.
Jak sprawdzać takie indywidualne zadania domowe? Przecież można przygotować dobre ćwiczenia, ale człowiek może po prostu ignorować lektora. W przypadku, kiedy klientem jest dziecko, można spróbować trochę przekształcić zajęcia i nadać im charakteru rozrywki. Zabawa jest dobrą atrakcją dla dzieci, a szczególnie jeżeli dołączyć do tego nagrody za prawidłowe odpowiedzi. Jeśli i w tym przypadku dziecko nie spełnia wymogów lektora, należy poinformować o tym rodziców.
Sytuacja jest łatwiejsza w przypadku z osobą dorosłą. W większości przypadków zajęcia z dziećmi są inicjowane przez rodziców. Natomiast osoba dorosła przychodzi na zajęcia z własnej chęci i ma konkretny cel. W takim razie wystarczy rozumieć osobliwości charakteru i wychowania człowieka i dostosować się do nich. Trochę odmienne od wszystkich są korepetycje językowe oraz współpraca w ich trakcie, szczegóły są tu https://buki.org.pl/korepetycje/jezyk-polski/
Niezależnie od wieku klienta, korepetytor może sprawdzać pracę domową na kilka sposobów. Klient może robić i wysyłać zdjęcia pracy, jeśli była ona pisemna. Sytuacja jest łatwiejsza z testami online oraz z pracą ustną. W takich przypadkach nauczyciele sami mogą sprawdzać wiedzę, pytając ucznia i obserwując wyniki testu w internecie. Tak się prowadzą korepetycje z matematyki online, a szczególnie o nich pod linkiem https://buki.org.pl/korepetycje/matematyka/
Podsumowując, takie są najważniejsze 7 rad jak dawać korepetycje przez „Skype” :
- zajęcia – to współpraca, więc umiej znaleźć do każdego indywidualne podejście;
- konsekwentnie sprawdzaj jak nową tak i „starą” wiedzę;
- korzystaj się z różnych źródeł informacji;
- obserwuj wyniki nauki i informuj ucznia o jego sukcesach;
- poświęcaj uwagę na reklamę oraz kontakt z uczniami;
- unikaj sztywności i banalności w zajęciach;
- bądź zawsze gotowy udzielić uczniom konsultacje w danej dziedzinie.
Skype jest jedną z najlepszych opcji nawet dla tych, kto tylko się zastanawia nad prowadzeniem takiego rodzaju zajęć. Korepetycje online oszczędzają czas, pozbawiają stresu i konieczności dojazdu do klienta, a więcej o nich można dowiedzieć się tu: https://buki.org.pl/korepetycje-online/. W ten sposób nauczyciel otwiera dla siebie nowy i duży rynek pracy, a wraz z tym – większą liczbę przyszłych żaków.