Dysk Google dla nauczyciela. Jak przechowywać materiały i dystrybuować je studentom, uczącym się zdalnie

27.04.2020

Artykuły autora: 357

Dysk Google dla nauczyciela. Jak przechowywać materiały i dystrybuować je studentom, uczącym się zdalnie

Google Drive lub Dysk Google to bezpłatna usługa, która pozwala przechowywać różne dokumenty w jednym miejscu i łatwo ich udostępniać.

Ta usługa jest bardzo łatwa w użyciu i może stać się niezastąpioną w procesie uczenia się, a szczególnie zdalnego. W tym artykule pokażemy w praktyce, jak zastosować Dysk Google dla organizowania studiów.

Spis treści

  1. Dysk Google dla nauczyciela — przechowujemy wszystkie materiały do nauki w jednym miejscu
  2. Dokument Google — współpraca w czasie rzeczywistym
  3. Arkusze Google, zamiast dzienników
  4. Jak się zarejestrować i zacząć korzystać 

Dysk Google dla nauczyciela — przechowujemy wszystkie materiały do nauki w jednym miejscu

Najpierw Dysk Google to repozytorium, w którym można przechowywać różne pliki. Aby uzyskać dostęp do Dysku Google, trzeba pamiętać swój login i hasło, a przeglądać pliki można, korzystając z dowolnego urządzenia z Internetem.

Kolejną zaletą jest możliwość przeglądania dokumentów na dysku, nawet bez dostępu do Internetu. Oczywiście wcześniej musisz włączyć tryb offline, jak będziesz miał dostęp do Internetu.

Strona główna Dysku Google wygląda następująco:

  1. Główny obszar roboczy.
  2. Przycisk do tworzenia i pobierania nowych folderów, dokumentów.
  3. Pole wyszukiwania wszystkich dokumentów na dysku

Strona główna Dysku Google

Użytkownik może łatwo dodawać dokumenty w różnych formatach: zdjęcia, filmy, prezentacje, pliki PDF, dokumenty Microsoft Office lub arkusze Excel — Dysk Google zapewnia bezpieczne zapisywanie, przeglądanie, a nawet edytowanie.

Na Dysku wszystkie dokumenty można uporządkować w różnych folderach. Na przykład nauczyciel może uporządkować swoje materiały dydaktyczne według tematu, klasy lub nazwisk poszczególnych uczniów. Możesz przejść na Dysk Google z dowolnego urządzenia z dostępem do Internetu i zalogować się za pomocą hasła.



Praktyczne wskazówki dla nauczycieli i korepetytorów

Za pomocą Dysku Google możesz łatwo udostępniać dokumenty, w tym materiałami dydaktycznymi oraz pracą domową.

Możesz stworzyć osobny folder i udostępnić go innym użytkownikom za pośrednictwem poczty elektronicznej google — gmail. W prawym górnym rogu jest przycisk “Udostępnij”. Osoby, którym udostępnił Twój folder, będą mogli dodawać tam pliki, otwierać pliki przesłane przez właściciela folderu. Właściciel Dysku Google zawsze może zobaczyć historię zmian w folderze udostępnionym w ustawieniach.

Wypróbuj w praktyce:

Utwórz folder dla pojedynczego studenta i udostępnij go temu studentowi. Prześlij wszystkie materiały z zajęć z tym studentem do tego folderu.

Zawsze możesz wysłać link do dokumentu lub pliku. Uczeń będzie mógł przejść do folderu i znaleźć dokumenty z już ukończonymi materiałami. A dzięki funkcji przeglądania zmian wprowadzonych w dokumencie można śledzić, czy uczeń dokonał korekty po terminie przesłania jakiejkolwiek pracy.

Dokument Google do wspólnej pracy

Dokument Google jest analogiczny do dokumentu Word. Ma bardzo podobny wygląd i funkcjonalność. Dokument jest wygodny do pracy z tekstem. Odrobina kreatywności i dokument Google może stać się platformą współpracy.

Przykład Dokumentu Google

Na przykład możesz utworzyć zadania testowe w dokumencie, dać do niego dostęp uczniowi i od razu spojrzeć na jego odpowiedzi, omawiając złożone pytania.

Arkusz Google - planowanie i śledzenie dziennika sukcesu

Arkusze Google są funkcjonalnie podobne do arkuszy kalkulacyjnych Excel. I nie tylko finansiści potrzebują tabel.

Z arkusza kalkulacyjnego Google możesz utworzyć dziennik sukcesu, pamiętnik, harmonogram, listę tematów i inne.

Przykład Arkuszu Google

Użytkownik może samodzielnie utworzyć nowy pusty dokument i modyfikować go, a także korzystać z szablonów dostarczonych przez Google.

Na przykład nauczyciel w szkole może oceniać sukcesy uczniów w takim wspólnym dokumencie podczas nauki na odległość. Uczniowie i rodzice mogą znaleźć i zobaczyć wyniki pracy na zajęciach oraz oceny z prac domowych poprzez link, udostępniony przez nauczyciela.

Możesz stworzyć jeden wspólny arkusz kalkulacyjny lub pojedynczy arkusz kalkulacyjny dla każdego ucznia. Nie musisz szukać rodzica w komunikatorze i spędzać pół godziny na raportowaniu wyników.

Przykład Dziennika ocen

Przykład udostępniania pliku

Dzieci mogą samodzielnie prowadzić takie tablicy jak pamiętnik. Codziennie lub co tydzień wskazywać, ile stron książki zostało przeczytanych. Nawet zwykły pamiętnik można przenieść do wersji elektronicznej. Możesz zrobić dziennik dla każdego, aby umieścić zadania na różne tematy. Wtedy dokładnie nikt z dzieci nie zapomni swojej pracy domowej.

Galeria szablonó

Jak zacząć korzystać z Dysku Google?

Aby korzystać z Dysku Google, musisz mieć konto Google, a raczej Gmail. Jeśli masz już tę pocztę, odwiedź drive.google.com. Aby uzyskać dostęp do Dysku Google, użyj adresu e-mail w polu „login” i hasła z tej poczty w polu „password”.

Jeśli wcześniej nie korzystałeś z poczty Google, musisz utworzyć konto. Aby to zrobić, wypełnij formularz i podaj nazwę nowej poczty oraz hasło. Musisz podać numer telefonu komórkowego do przyszłej autoryzacji podczas logowania. Jest to dodatkowa warstwa ochrony danych i dokumentów.

Dysk Google obsługuje interfejs polski, więc nie jest trudno go zrozumieć. Możesz także przejrzeć szczegółowe instrukcje od Google, dotyczące korzystania z dysku. Tam możesz dowiedzieć się więcej informacji na temat: 

  • Udostępnianie plików na Dysku Google
  • Usuwanie i przywracanie plików na Dysku Google
  • Przesyłanie plików i folderów na Dysk Google itp.

Także możesz obejrzeć szczegółowe instrukcje na WikiHow.

A propos możesz pobrać dokumenty utworzone na Dysku Google na komputer i załączyć do wiadomości e-mail.

Jeśli nie jesteś gotowy do pracy z usługami takimi jak Google Classroom lub nie masz potrzeby organizowania przepływu pracy w dużej grupie, Dysk Google to świetna platforma do szybkiej wymiany materiałów szkoleniowych, przechowywania prac i komunikacji.





Spodobał Ci się artykuł? Oceń go

4.5

Według opinii 4 użytkowników

Autor Adrianna S.

Jestem absolwentką ekonomii. Od 2016 roku zajmuję się dofinansowaniami unijnymi. W 2020 rozpoczęłam pracę jako copywriterka.

Artykuły autora: 357

Dopasuj korepetytora

Inne wiadomości:

BUKI

Platforma łącząca nauczycieli i uczniów

Utwórz profil nauczyciela

Artykuły eksperckie od korepetytorów